Er du ny her?

Vi vil ønske deg hjertelig velkommen til oss i Bedehuskirken!

Vi tror på en stor og god Gud som er opptatt av å få flere inn i sin familie. Det er vi i Bedehuskirken også opptatt av. Håper at du får se og erfare at det finnes en Gud som vil ha nært vennskap med deg. Enten du er på besøk eller om du er på leting etter et fellesskap å bli en del av, så håper vi du føler deg ønsket og sett. Du er varmt velkommen!

Bedehuskirken er en stor-familie som du er hjertelig velkommen til å bli en del av.
Så hvordan kan det skje?

Er du ny her?

Bedehuskirken er strukturert rundt hjemmene. Vi tror at den beste måten å bli kjent med folk er å treffes i hjemmet rundt et måltid eller en kopp kaffe der praten går løst. Håper noen inviterer deg hjem til seg!

I Bedehuskirken ønsker vi å legge tilrette for at du skal få være i bevegelse. Du vil bli invitert og utfordret. Samtidig med det vil vi at du skal få kjenne at du kan komme som du er og får gå i det tempoet som er best for deg.

Vi tror at alle mennesker har et behov av å være endel av et større felleskap og samtidig har potensiale til å lede andre mennesker. Vi vil invitere deg med på å bli en større del av hvem vi er og hvorfor vi eksisterer, og etter hvert få være med å lede andre mennesker.

Er du ny her?

Veien fra å få nye venner til å bli en leder kan beskrives som en prosess bestående av 6 steg. Det er selvsagt helt greit at disse stegene ikke nødvendigvis skjer slik vi har listet dem opp, samtidig tenker vi at dette er en naturlig utvikling når noen blir en del av Bedehuskirken. Vårt mål og ønske er alltid å føre mennesker til et sted der de kan lede andre mennesker. Samtidig vet vi at livet ikke alltid passer inn i «boksen» og at alle stegene ikke er like hensiktismessige for alle. Vi håper at dette kan være en hjelp til å forstå hva Bedehuskirken er og hvordan du enklere kan ta del i fellesskapet.

1. Bli invitert hjem til noen

I Bedehuskirken bygger vi på relasjoner. Relasjoner skapes over tid, gjennom felles opplevelser og over måltid. Hjemmene våre er kanskje det beste stedet for å la slike relasjoner utvikles.

2. Bli med på Fortellingen om Gud

Fortellingen om Gud er en designet prosess over 10 samlinger som presenterer den kristne tro. Dette gjøres i grupper, for eksempel en huskirke. Fortellingen om Gud tar oss med fra 1. Mosebok og frem til Jesus i et kronologisk og fortellende format som også inkluderer dialog i forlengelsen av hver fortelling. Fortellingen om Gud er designet til både å lede mennesker gjennom det grunnleggende i evangeliet og gi en struktur for kjernen i den kristne tro.

3. Bli en del av en huskirke

I en huskirke er vi nær hverandre, trofaste mot hverandre og tar del i hverandres liv. Huskirker er vår nære åndelige familie. Sammen gjør vi disipler og følger Jesus der han sender oss.

4. Bli en del av gudstjenestefellesskapet

Annenhver uke samles huskirkene til en større samling. Dette gjør vi for å sammen fokusere på Gud, vår Far, bli satt i stand til å leve livet i Hans etterfølgelse og for å se og erfare at vi er en del av noe større.

5. Gjennomfør BASIC ledertrening

BASIC ledertrening er et lederkurs for å sette mennesker i stand til å lede med større trygghet, høyere kompetanse og mer kunnskap. Kurset består av videoundervising og gruppeveiledning for å hjelpe kursdeltakerne til å bearbeide undervisningen og implemetere de tingene som er viktige.

6. Lede andre mennesker

Vi tror alle som følger Jesus har et potensial til å lede andre mennesker. Noen kan lede en huskirke, noen kan være leder for Minidisiplene, noen leder lovsangen, noen leder tiltak i byen, noen søker å forvandle nabolag og noen flytter til andre steder for å plante evangeliet der.