Staben på tur

Sendt Læringsfellesskap er et læringsfellesskap for 12 ulike kirkesamfunn og organisasjoner. Pastorteamet var med i Imf sitt team på totalt 10 personer. Læringsfellesskapet bestod av undervisning, intervju, panelsamtaler, bønn, lovsang og samtaler internt med Imf teamet.

Sendt konferansen har som mål å starte flere nye menigheter i Norge for å nå nye mennesker med evangeliet. Det var et tredelt fokus på læringsfellesskapet hvor vi så på hvordan revitalisere gamle menigheter, slå sammen gamle og  utdøende menigheter med sunne og velfungerende menigheter, samt å starte nye menigheter. I Imf sitt team ble det laget en strategi for å styrke og forankre visjonen for dette fremover, og å trene opp ledere som vil bli sendt.

På Imf sin lederkonferanse var vi totalt 14 stk fra Bedehuskirken. Birkeland og Landro underviste på nettverk om familie og generasjoner, Sofie Braut underviste på nettverk om forsamlingsbygging, og Lachie, Magnar, Håvard og Helene fortsatte arbeidet fra Sendt læringsfellesskapet med å delta på et nettverk for menighetsplanting.

Det er mange ulike inntrykk etter en slik konferanse, men en felles opplevelse er at Imf som organisasjon er fremoverlente, tar sitt oppdrag på alvor og leder Guds folk på kne i bønn for at Guds rike må nå nye mennesker og forsamlingene vokse i åndelig modning, utrustning og fellesskap. Bedehuskirken er glade og stolte over å tilhøre en slik organisasjon.